Stora handlingar!

Helgen har varit lång och välförtjänt! Är ledig i morron också så då kanske man borde ta tag i allt man inte orkat göra. Typ tvätta och städa.... 
     
Mamma och jag var i stan och storhandlade i fredags. Det är så roligt att umgås ensam med henne! Vi var riktigt galna och provocerade både "grisar"  och "apajävlar", men bara i bilen där bara vi hörde vad vi sa.... Men jag tror att båda två kände en lättnad att få avreagera sig på oskyldiga djur/människor. Ibland riktar sig ens ilska inte åt rätt håll, som vi alla vet... Men allting slutade ialla fall med skratt och vi insåg att det var bäst att sluta med dumheterna innan vi klev in på Willys.
     När man åker och storhandlar med mamma åker man inte till EN affär. Nej ALLA större mataffärer och stormarknader ska besökas! Oftast i den här ordningen: Lidl-Ö&B-Plantagen-Lindex-MAXI-Rusta-CityGross-Blomsterlandet-Willys. Kan vara så att jag glömt nått.... men annars är detta standard. Det är roligt att åka runt sådär. Det är något som mamma och jag har gemensamt och ibland kan det nästan kännas som att det är något vi unnar oss! Precis som endel unnar sig hemma-spa, efterrätt eller bio. Låter säkert sjukt.... Men jag gillart....
      Det som är bra med att handla med mamma är att hon är Doktorand i storhandling! Hon vet precis vart köttfärsen är billigast och vilka veckans erbjudande är i alla affärer. Man frågar "Ska jag köpa kycklingen här eller ska jag köpa det nån annanstans?". Hon svarar "Willys!!". Ibland står jag och jämför tex kyckling och glömmer bort att det är jfrpriset jag ska kolla på och om jag då frågar mamma vilken jag ska ta så suckar hon lite, ser upp i taket, mimar till Gud "vad har jag gjort för ont..?" och ger mig en lavett. Näh, det e klart hon inte gör, men ibland (senast i fredags) kan jag nästan se på henne att det är vad hon skulle vilja göra. Fast hon är nog stolt över att jag går i hennes storhandlingsfotspår och att jag är en pärla på att packa ner i påsarna. Men vad ska man säga... I´ve learned from the best! :D

Kommentarer
Postat av: Emms

Bra jobbat Bella!! själv storhandlade man i torsdags :D

2009-03-29 @ 23:39:55
URL: http://ladyeijs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0